infolinka a poradenstvo:   0919 461 051

Ako nám škodí biely rafinovaný cukor

10.04.2018

Ako nám škodí biely rafinovaný cukor

Nie je cukor ako cukor. Prečítajte si prečo je taký škodlivý.

 

Podľa posledných prieskumov je nadmerné užívanie bieleho rafinovaného cukru jeden z hlavných dôvodov nárastov alergií a porúch imunitného systému.

 

Cukor môžeme rozdeliť do troch skupín:

  • cukry jednoduché – glukóza, fruktóza
  • cukry dvojité – sacharóza, laktóza
  • cukry zložené – polysacharidy

Polysacharidy sú obsiahnuté v celozrnných obilninách, zelenine, strukovinách. Organizmus ich trávi enzymaticky, postupne, v tráviacom trakte. Nedochádza tak ku rýchlemu vyplavovaniu inzulínu.

Jednoduché a dvojité cukry sú tie, s ktorými sa stretávame denne v cukrovinkách, cukríkoch a sladkostiach. Tieto cukry sa vstrebávajú priamo do krvi. Spôsobia rýchle vyplavenie inzulínu, ktorý ich metabolizuje. Pretože je inzulín veľmi účinný, rýchlo vykoná svoju prácu a za chvíľu v krvi takmer žiadny cukor nie je a my dostaneme ďalšiu chuť na sladkosti. Tým dochádza k veľkej záťaži pankreasu a ku riziku vzniku cukrovky. Ku spracovaniu jednoduchého cukru je potrebné veľké množstvo vitamínu B1. Preto pri väčšej konzumácií týchto cukrov býva v tele nedostatok práve vitamínu B1. Následne sa to prejavuje dysbalanciou v oblasti mozgovej činnosti, podráždením, nepokojom, poruchám spánku a to najmä u detí, čo sa prejavuje ich hyperaktívnym správaním.

Ďalší negatívny dôsledok vyplýva zo silného kyselinotvorného pôsobenia rafinovaného jednoduchého cukru. Rafinovaný cukor je cukor zbavený takmer všetkých vitamínov a minerálov. Vďaka ich úplnému nedostatku patrí k najsilnejším kyselotvorným potravinám. Kyslé prostredie je živnou pôdou pre rast baktérií a plesní. Rafinovaný cukor poškodzuje črevnú mikroflóru, čím následne dochádza k zväčšovaniu črevnej steny a do krvi sa vo väčšej miere dostávajú nedostatočne strávené bielkoviny. S tými sa stretáva náš imunitný systém a vzniká tak alergická reakcia.

Biely rafinovaný cukor je jedna z najnezdravších potravín a je najväčším pôvodcom alergií.

Strážte si príjem bieleho rafinovaného cukru najmä v potravinách. Čím ho môžete nahradiť nájdete v odkaze v tabuľke vhodných a nevhodných potravín.

 

Ďalšie zaujímavé články:

Tabuľka vhodných a nevhodných potravín

Očista tela pomocou rašeliny

Čo pomôže proti prehreškom v jedálnom lístku detí

Chioská masticha s pozitívnym účinkom na tráviaci trakt potvrdeným históriou

Zjc2OD